Latvijas Universitāte - Skolotājs - Prof. mag. studijas

Skolotājs
Uzņemšana:Uzņemšana 2019./20. gadā
Ieraksts atjaunots:2019-09-05
Programmas veidsProfesionālā maģistra studiju programma
GrādsProfesionālais maģistrs izglītībā
Profesionālā kvalifikācijaVidējās izglītības krievu valodas un literatūras skolotājs (5. PKL) Profesijas standarts
Izglītības dokuments Profesionālā maģistra diploms un augstākās profesionālās kvalifikācijas diploms;
Licence / akreditācijaSaskaņā ar Augstskolu likuma Pārejas noteikumu 48.p. studiju virziens akreditēts līdz 31.12.2023.
Programmas kods47141
 
Ilgums2 gadi (pilna laika); 2,5 gadi (nepilna laika)
Studiju veidsPilna laika/Nepilna laika
Izglītības ieguves formaKlātiene dienas vakara
Kredītpunkti80
Mācību valodabilingvāli - latviešu, krievu (BL/LV-RU)
Mācību/studiju maksaValsts budžets (pilna laika) vai par maksu: 1900 EUR gadā (pilna laika klātiene); 1500 EUR gadā (nepilna laika klātiene) (2019./20.)
GrantsLasīt šeit: https://www.lu.lv/gribustudet/stipendijas-un-krediti/stipendijas/
 
Programmas aprakstsProfesionālās augstākās izglītības maģistra studiju programma "Skolotājs" apakšprogramma "Vidējās izglītības krievu valodas un literatūras skolotājs"

Studenti apgūst attiecīgās zinātnes nozares mācību priekšmeta moduli (atkarībā no iepriekšējās izglītības: Izglītības zinātņu kursi vai Mācību priekšmeta saturs), Mācību priekšmeta mācību metodikas un prakses moduli un maģistra moduli „Izglītība personīgai un ilgstpējīgai labizjūtai un saskaņotai attīstībai”.
Studiju laikā īpaša uzmanība tiek pievērsta krievu valodas lietojuma prasmēm un stratēģijām, valodas un literatūras apguves teorijām, krievu un latviešu literārajiem sakariem, kā arī literatūras un valodas didaktikas apguvei. Studenti apgūst krievu valodas gramatiku svešvalodas aspektā, inovatīvās tehnoloģijas krievu valodas apguvē, starpkultūru komunikācijas lingvodidaktiskos aspektus. Balstoties uz pētniecības prasmēm izglītības pārmaiņu izzināšanai, izplatīšanai un ieviešanai, studenti gūst izpratni par ilgtspējīgu izglītības kultūrvidi, attīsta pedagoģiskās darbības prasmes holistiskas personības izaugsmei, pilnveido izpratni par skolotāja profesionālo identitāti un prasmes izvērtēt pedagoģisko meistarību.
Studentiem ir iespēja pielietot apgūtās zināšanas un prasmes, veicot pedagoģisko praksi un maģistra praksi pētniecībā Latvijas, ārvalstu formālās, neformālās, informālās izglītības iestādēs un kopienās un izstrādājot ar aktuālām izglītības vajadzībām saistītu maģistra darbu, dodot ieguldījumu sabiedrības saskaņotas attīstības nodrošināšanā.

Programmas mērķis un uzdevumi

Programmas mērķis: nodrošināt uz personīgu labizjūtu un sabiedrības saskaņotu attīstību virzītas valsts ekonomikas, vides un sociālajām vajadzībām atbilstošas profesionālā maģistra studijas skolotāju izglītībā, veicinot starpdisciplināru pedagoģiskās un pētnieciskās darbības integrāciju un patstāvīgu uz ilgtspējīgu attīstību orientētu pedagoģiskās kompetences attīstību, iegūstot mācību priekšmeta skolotāja kvalifikāciju.

Programmas mērķis atbilst LU kā vienas no vadošajām zinātnes universitātēm darbībai, un raksturo LU stratēģijā aprakstīto misiju, vīziju un tās atbalstošās vērtības, kā arī LU kvalitātes politiku.

Programmas uzdevumi:

nodrošināt kritiski reflektējošu izpratni par izglītību un pedagoģisko darbību personīgās labizjūtas un sabiedrības saskaņotas attīstības veicināšanai, uz ilgtspējīgu attīstību orientētu pētniecisko prasmju attīstību un kompetenci to integrēšanai pedagoģiskajā darbībā dažādās sociālās vidēs;
veicināt darba tirgus prasībām, vietējām un globālajām sociālajām, vides un ekonomiskajām vajadzībām, profesijas standartiem un piektā līmeņa kvalifikācijai atbilstošu pedagoģiskās kompetences attīstību;
izglītot piektā līmeņa skolotāju profesionālās kvalifikācijas speciālistus, nodrošinot profesionālā maģistra grāda vai profesionālā maģistra grāda un mācību priekšmeta skolotāja kvalifikāciju, tādējādi sekmējot pedagogu konkurētspēju mainīgajos vietējos un globālajos sociālekonomiskajos apstākļos;
veicināt piederības izjūtu vienotai Eiropas izglītības telpai un prasmi konstruktīvi izvērtēt tās dažādību, pilnveidojot pedagoga profesionālo darbību nacionālajā kultūrtelpā un veicinot savu profesionālo izaugsmi mūžizglītības kontekstā.

Programmas studiju rezultāti

Programmas ietvaros studentiem ir iespēja:

• gūt kritiski reflektējošu izpratni par izglītības attīstības tendencēm savas un nākamo paaudžu dzīves kvalitātes nodrošināšanai, personīgās labizjūtas un sabiedrības saskaņotas attīstības veicināšanai;
• izvērtēt un pilnveidot pedagoģisko kompetenci atbilstoši piektā līmeņa profesionālajai kvalifikācijai un virzīt pašizglītību mūžizglītības kontekstā;
• īstenot pedagoģiski pētniecisko praksi saskaņā ar darba tirgus prasībām, sociālajām vajadzībām un inovatīvajām izglītības zinātnes un prakses tendencēm;
• izstrādāt un aizstāvēt ar aktuālām izglītības vajadzībām saistītu maģistra darbu, dodot ieguldījumu sabiedrības saskaņotas attīstības nodrošināšanā.

Darba iespējas

Absolventi var strādāt valsts un privātajās izglītības iestādēs u. c. Iegūtais diploms dod iespēju skolotājiem turpināt studijas doktorantūrā.
Programmas mājaslapawww.lu.lv/studijas/fakultates/fakultates/pedagogijas-psihologijas-un-makslas-fakultate/augstaka-limena-studijas/skolotajs-profesionala-magistra-studiju-programma
Iepriekšējā izglītība, prasībasBakalaura grāds vai maģistra grāds (vai tiem pielīdzināma augstākā izglītība) atbilstoši iegūstamajai mācību priekšmeta skolotāja kvalifikācijai. Iestājpārbaudījums: pārrunas par motivācijas vēstules saturu; profesionālās darbības vērtējums un studijas.
Aktuālā informācijaUzņemšanas noteikumus studiju programmās 2020./2021. gadā lejupielādēt šeit
Augstskola
Raiņa bulvāris 19, Rīga, LV-1586
Tel:67034444
E-pasts:lu@lu.lv  www.lu.lv