Rīgas Tehniskā universitāte - Sociālais darbs un sociālā rehabilitācija - Prof. bak. studijas
Sociālais darbs un sociālā rehabilitācija
Uzņemšana:Uzņemšana 2025./26. gadā
Ieraksts atjaunots:2025-07-21
Programmas veids | Profesionālā bakalaura studiju programma - 6. LKI (1. cikls, programma ar kodu 42) | |
Grāds | Profesionālais bakalaurs sociālajā darbā | |
Profesionālā kvalifikācija | ![]() | Sociālais darbinieks (6. PKL) Standarts / kvalifikācijas prasības |
Izglītības dokuments | Profesionālā bakalaura diploms un augstākās profesionālās kvalifikācijas diploms; | |
Licence / akreditācija | ![]() | Studiju virziens akreditēts līdz 31.03.2026. |
Programmas kods | 42762 | |
Ilgums | 4 gadi | |
Studiju veids | ![]() | Pilna laika |
Izglītības ieguves forma | ![]() | Klātiene |
Kredītpunkti ECTS | 240 | |
Mācību valoda | latviešu (LV) | |
Mācību/studiju maksa | Valsts budžets vai par maksu: 5700 EUR gadā (2025./26.) | |
Programmas apraksts | Studiju programma sagatavo speciālistus atbilstoši iegūstamās kvalifikācijas prasībām darbam ar daudzveidīgām klientu grupām, sekmējot katra indivīda dzīves kvalitāti. Balstoties katra studenta individuālajās studiju vajadzībās, studiju programma orientēta studiju satura apguvē pēc moduļu sistēmas un dodot iespēju studējošajiem pētniecisko darbu izstrādē pētīt un analizēt Latvijas un pasaules kontekstā aktuālas tēmas, nodrošinot profesionālās identitātes attīstību mūžizglītības kontekstā. Mērķis Sagatavot sociālā darba speciālistus ar augstām profesionālajām un starpkultūru kompetencēm, kuri, vadoties pēc sociālā darba un citu sociālo zinātņu mūsdienu teorijām, spēs kompleksi vērtēt personas, grupas, sabiedrības sociālās vajadzības, pētīt un risināt problēmas, kas rodas to mijiedarbībā, veicināt pozitīvas dzīves kvalitātes pārmaiņas, stiprināt personas spējas, sniedzot sociālās rehabilitācijas pakalpojumus, vadīties pēc ētiskajiem profesionālās darbības principiem, humānajām vērtībām, kā arī pastāvīgi reflektīvi vērtēt savu profesionālo darbību, būs spējīgi konkurēt mainīgos sociālekonomiskajos apstākļos un motivēti mūžizglītībai un profesionālajai izaugsmei. Uzdevumi Studiju programmas uzdevumi: - nodrošināt studējošiem zināšanu apguvi un izpratnes attīstību sociālajā darbā, sociālajā rehabilitācijā, psiholoģijā, sociālā darba metodikās, kas rada iespēju iegūt RTA otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības standartam un profesijas standartam atbilstošu 6.līmeņa profesionālo kvalifikāciju “Sociālais darbinieks”; - radīt apstākļus studentiem apgūt sociālo problēmu identificēšanas un sociālās palīdzības sniegšanas metodikas un tehnoloģijas dažādu mērķgrupu pārstāvjiem; - attīstīt prasmes veikt sociālā darbinieka funkcijas jebkura veida sociālās aprūpes iestādēs, pašvaldību institūcijās u.c. atbilstoši profesijas standartam, t.i identificēt sociālās problēmas mikro, mezo un makro līmeņos, sniegt klientam palīdzību un atbalstu sociālo problēmu risināšanā, nodrošinot klienta līdzdarbības iespēju un ievērojot sociālo taisnīgumu, izstrādāt un īstenot preventīvās programmas visos sociālā darba prakses līmeņos; noteikt izpildāmo darbu prioritātes, darboties komandā un plānot, organizēt un vadīt tās darbu, kā arī veikt darbu individuāli; - veidot prasmes izvērtēt sabiedrības sociālos procesus un piedāvāt konstruktīvus priekšlikumus pašvaldībām un valdībai dažādu mērķgrupu sociālo problēmu risināšanai; - pilnveidot studentiem pētnieciskā darba iemaņas un prasmes, palīdzēt studentiem attīstīt sociālo problēmu zinātniskās izpētes prasmi, analizēt un novērtēt sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības kvalitāti, rosinot pētnieciski analītiskai darbībai sociālo procesu jomā; - veicināt studentu radošas, atbildīgas personības attīstību, kas sekmētu viņu pašizglītības vajadzību veidošanos, sekmētu tālākās studijas un mūžizglītību. Studiju rezultāti Studiju programmas absolvents spēj: - parādīt sociālās politikas, sociālās likumdošanas un sociālā darbinieka profesijai raksturīgās zināšanas un šo zināšanu kritisku izpratni; - demonstrēt padziļinātas zināšanas un izpratni par sociālā darba lomu un rehabilitācijas lomu sabiedrības attīstībā, sociālo problēmu risināšanā; - parādīt sociālās labklājības sistēmas pamatprincipu un pamatelementu funkcionēšanas mehānismus, sociāla darba jomas svarīgāko jēdzienu un likumsakarību izpratni; - izmantojot apgūtos teorētiskos pamatus un prasmes, veikt profesionālu, inovatīvu vai pētniecisku darbību, pamatot lēmumus, un, ja nepieciešams, veikt papildus analīzi, integrēt dažādu jomu zināšanas; - formulēt un kritiski analizēt problēmas sociālās aprūpes un pakalpojumu pieejamībā un kvalitātē, cilvēku ar dažādiem sociāliem, garīgiem, fiziskiem traucējumiem socializācijas procesā; - parādīt izpratni un ētisko atbildību par profesionālās darbības iespējamo ietekmi uz vidi un sabiedrību; - patstāvīgi strukturēt savu mācīšanos, virzīt savu tālāku mācīšanos un profesionālo pilnveidi; - parādīt zinātnisku pieeju problēmu risināšanā, uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu; - pieņemt lēmumus un rast radošus risinājumus mainīgos vai neskaidros apstākļos sociālā darbinieka profesionālās kompetences ietvaros un rast radošus risinājumus klienta sociālās aktivizēšanas darbā; - patstāvīgi iegūt, atlasīt, analizēt un zinātniski pamatot informāciju un to izmantot, pieņemot lēmumus un risinot problēmas sociālā darba jomā, uzņemas atbildību un iniciatīvu, veicot individuālo sociālo darbu, strādājot starpprofesionāļu komandā; - parādīt izpratni un ētisko atbildību par profesionālās darbības iespējamo ietekmi uz vidi un sabiedrību; - patstāvīgi virzīt savu kompetenču pilnveidi un izvēlēto specializāciju. Karjera Studiju programmas absolventi pēc studiju programmas satura apguves var strādāt valsts (valsts sociālās aprūpes centri, izglītības iestādēs (studiju programmas ietvaros iespējams apgūt ar pedagoģiju saistītu studiju programmas daļu vismaz 6 ECTS apjomā) institūcijās vai pašvaldību institūcijās (sociālie dienesti un to pakļautībā esošās institūcijas), vai nevalstiskajā sektorā (biedrības, apvienības, nodibinājumi u.c.). |
|
Programmas mājaslapa | www.rtu.lv/lv/studijas/visas-studiju-programmas/atvert/SCE?department=0R000&type=P |
|
Iepriekšējā izglītība, prasības | Vispārēja vidējā izglītība vai vidējā profesionālā izglītība. Personām, kuras vidējo izglītību ieguvušas no 2004.gada: CE matemātikā; CE latviešu valodā; CE svešvalodā; pārējie personas nokārtotie CE par vispārējās vidējās izglītības ieguvi. Personām, kuras vidējo izglītību ieguvušas līdz 2004.gadam vai atbrīvotas no CE kārtošanas: GA dokumentā par vidējo izglītību: matemātikā, latviešu valodā, svešvalodā. Papildus punkti: 1. CE vēsturē – maksimāli iegūstams 1 punkts****. 2. Latvijas valsts olimpiāžu (2023.-2025.g.) 1.-3. vietu ieguvējiem 1 punkts (par katru): latviešu valoda un literatūra; vēsture; franču valoda; vācu valoda; angļu valoda. 3. Austrumlatvijas Tehnoloģiju vidusskolas absolvents – 1,5 punkti. 4. Dalība brīvprātīgo darbā - 1 punkts. 5. Iepriekšēja pieredze pedagoģiskajā darbā (darbs bērnu un jauniešu nometnēs, svētdienas skolā, auklītes darbs u.c.) - 1 punkts. 6. Junior Achievement Latvia sertifikāta ieguvējam 1 punkts. |
|
Aktuālā informācija | Uzņemšanas noteikumi studiju programmās 2025./2026. gadā: lasīt šeit 2025. gada 1. aprīlī Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija (RTA) kā atsevišķa struktūrvienība pievienojās Rīgas Tehniskajai universitātei (RTU). |
Augstskola
Iestādes tips:Zinātnes universitāte
Ķīpsalas iela 6A, Rīga, LV-1048
Tel:67089333; 27089999
E-pasts:info@rtu.lv; rtu@rtu.lv www.rtu.lv
Norises vieta(s) vai fakultāte(s):
RTU Rēzekne Atbrīvošanas aleja 115, Rēzekne, LV-4601 Tel:28325368 E-pasts:rezekne@rtu.lv www.rtu.lv/lv/rezekne |