Rīgas Tehniskā universitāte - Pirmsskolas skolotājs - 1. līm. prof. studijas

Pirmsskolas skolotājs
Uzņemšana:Uzņemšana 2025./26. gadā
Ieraksts atjaunots:2025-07-17
Programmas veids1.līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programma - 5. LKI (īsais cikls, programma ar kodu 41)
Profesionālā kvalifikācijaSkolotājs (5. PKL) Standarts / kvalifikācijas prasības
Izglītības dokuments Īsā cikla profesionālās augstākās izglītības diploms;
Licence / akreditācijaStudiju virziens akreditēts līdz 31.03.2026.
Programmas kods41141
 
Ilgums2 gadi (pilna laika); 2,5 gadi (nepilna laika)
Studiju veidsPilna laika/Nepilna laika
Izglītības ieguves formaKlātiene; Neklātiene
Kredītpunkti ECTS120
Mācību valodalatviešu (LV)
Mācību/studiju maksaValsts budžets (pilna laika) vai par maksu: 2300 EUR gadā (pilna laika); 2100 EUR gadā (nepilna laika) (2025./26.)
 
Programmas aprakstsMērķis

Nodrošināt izglītības zinātņu teorijā un praksē balstītas studijas profesionālās kvalifikācijas ieguvei, izglītojot kompetentus, uz profesionālo pilnveidi un mūžizglītību orientētus pirmsskolas skolotājus.

Uzdevumi

- īstenot starpdisciplināru pieeju topošo pirmsskolas skolotāju profesionālās darbības attīstībai, realizējot pirmsskolas pedagoģijas, psiholoģijas un metodiku apguves teorijas un prakses vienotību;
- sekmēt studentu spēju kritiski izvērtēt sabiedrības vajadzību un pirmsskolas izglītības satura mijsakarības un atbilstoši realizēt savu pedagoģisko darbību;
- attīstīt studentu profesionālās kompetences pirmsskolas pedagoģiskā procesa plānošanā un īstenošanā;
- rosināt studentu zinātniski pētniecisko darbību, virzītu uz inovāciju izstrādi pirmsskolas vecuma bērnu attīstības pilnveidei;
- atbalstīt student vērtību apzināšanos, radošo un sociālo attīstību, veicinot profesionālo pašrealizāciju mūžizglītības kontekstā.

Studiju rezultāti

Zināšanas:

- izprot pirmsskolas izglītības būtiskākos jēdzienus (vērtībās balstīti ieradumi, caurviju prasmes, ziņa bērnam, pratību pamati mācību jomās) un pirmsskolas skolotāja profesionālās darbības pamatnostādnes;
- pamato mācību paņēmienu, metožu un tehnoloģiju izvēli, virzot bērna jēgpilnu mācīšanos, atbilstoši bērnu individuālajai attīstībai un sasniedzamajiem mācību rezultātiem;
- izprot bērncentrēta mācību procesa plānošanas un īstenošanas principus pirmsskolā, kurā bērns rotaļdarbībā visas dienas garumā, integrēti apgūst pratību pamatus mācību jomās;
- pārzina skolotāja pedagoģiskās darbības pašanalīzes, pašvērtēšanas un pašrfleksijas paņēmienus.

Prasmes:

- argumentēti izvērtē un, sadarbībā ar kolēģiem, analizē problēmjautājumus pirmsskolas izglītībā, rada inovatīvus risinājumus un pilnveido savu profesionālo darbību;
- integrējot pedagoģijas un psiholoģijas teorētiskās pamatnostādnes, organizē bērncentrētu pedagoģisko procesu, ievērojot bērnu individuālās attīstības potenciālu un sasniedzamos mācību rezultātus, sniedz atgriezenisko saiti;
- pielāgo mācību saturu, paņēmienus, līdzekļus un resursus bērnu individuālajām vajadzībām un spējām, izvirzītajam mācīšanās mērķim un sasniedzamajiem rezultātiem, mērķtiecīgi atbalsta bērnu;
- kritiski izvērtē savu pedagoģisko darbību, izstrādājot plānu profesionālai pilnveidei mūžizglītības kontekstā.
Kompetence:
- sadarbībā ar kolēģiem veido iekļaujošu, intelektuāli rosinošu, sociāli emocionāli drošu un bērna patstāvību sekmējošu mācību vidi, nodrošinot bērncentrētas pieejas pielietojumu pirmsskolas izglītības praksē un apliecinot integrētas zināšanas un izpratni par bērnu personības attīstību;
- izprot savas profesijas vietu plašākā sociālā kontekstā un, ievērojot profesionālo ētiku piedalās, pirmsskolas izglītības jomas attīstībā;
- stratēģiski īsteno savu profesionālās darbības pilnveidi bērnu vispusīgai attīstībai un iesaistās izglītības iestādes attīstības plānošanā.

Karjera

Studiju programmas absolventi var strādāt par pirmsskolas izglītības skolotāju pirmsskolas izglītības iestādēs vai citās ar pirmsskolas izglītību saistītās valsts vai privātās struktūrās.
Absolventiem ir iespēja turpināt studijas pirmā cikla (bakalaura) studiju programmā “Sākumizglītības skolotājs”.
Programmas mājaslapawww.rtu.lv/lv/studijas/visas-studiju-programmas/atvert/GKP?department=0R000&type=P
Iepriekšējā izglītība, prasībasVidējā izglītība, CE matemātikā, latviešu valodā un svešvalodā. Reflektantiem, kuri nav kārtojuši centralizēto eksāmenu matemātikā vai bijuši atbrīvoti no tā, jākārto iestājpārbaudījums matemātikā. CE svešvalodā LR normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā var aizstāt ar starptautiskās testēšanas institūcijas pārbaudījumu svešvalodā. Papildus punkti par CE fizikā un/vai ķīmijā. Papildus nosacījumi:
1) Vidējās izglītības dokumenta gada vidējā atzīme mācību priekšmetos ir ne zemāka par 7 ballēm. Ja vidējās izglītības dokumenta gada vidējā atzīme mācību priekšmetos ir 6 balles RTU LA ir iespēja kārtot pārbaudījumu – pārrunas.
2) Mutisks un rakstisks iestājpārbaudījums – izglītības gadījumu analīze (visiem reflektantiem).
3) Priekšrocības ir reflektantiem, ja:
ir rekomendācijas un/vai apliecinājumi par iepriekšējo pieredzi pedagoģiskajā darbā (piemēram, darbs bērnu un jauniešu nometnēs, svētdienas skolā; auklītes darbs u.c.) un brīvprātīgo darbu (piemēram, dalība jauniešu NVO, interešu izglītībā, dažādu nometņu, kursu, semināru organizēšanā un/vai īstenošanā u.c.);
ir apliecinājums par dalību Latvijas valsts vai reģiona skolēnu ZPD konferencēs un/vai olimpiādēs.
Aktuālā informācijaUzņemšanas noteikumi studiju programmās 2025./2026. gadā: lasīt šeit

2024. gada 1. martā Liepājas Universitāte (LiepU) kā atsevišķa struktūrvienība pievienojās Rīgas Tehniskajai universitātei (RTU).
2025. gada 1. aprīlī Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija (RTA) kā atsevišķa struktūrvienība pievienojās Rīgas Tehniskajai universitātei (RTU).
Augstskola
Iestādes tips:Zinātnes universitāte
Ķīpsalas iela 6A, Rīga, LV-1048
Tel:67089333; 27089999
E-pasts:info@rtu.lv; rtu@rtu.lv  www.rtu.lv